fredag 9 mars 2012

Tack Lone

för du hjälpt mig o fixa till min blogg ;)

Som vanligt är jag såååå dålig på att uppdatera här men har till mitt försvar haft fullt upp med flytt, renovering av hus m.m.

Som sagt så har jag flyttat från mitt lilla hus i Mammarp så nu bor jag i den stora metropolen Förslöv ;) Träffade en underbar man inne hos min ex granne o vad gör man när kärleken slår till ??? Så nu har jag inte bara fått en ny man utan 4 st bonusbarn visserligen nästan vuxna alla men dock en större familj.... Vi har 2 söner boendes hemma en på 20 år o en som fyller 18 i april.... snacka om att det är skillnad på att laga mat o tvätta nuförtiden *skrattar*

Mina scrapsaker ligger tyvärr nerpackade lite här o där vilket är mycket tråkigt då det verkligen drar i scrapnerverna ..... Men jag ska iaf få ett alldeles eget scraprum som ska delas med den stationära datorn, ska bli sååå skönt att ha alla saker på ett ställe o slippa packa upp o ner efter varje gång man scrappat .... Lovar att visa hur det blir när allt är klart :)

Eftersom det är ett gammalt hus har vi 2 st underbara kakelugnar tyvärr bara den ena som fungerar för tillfället men älsklingen ska fixa den andra med vid tillfälle ;) Grymt varmt o skönt o sitta vid kalla dagar .....

Sedan jag flyttat in här i huset har vi börjat o renovera köket, det var faluröda luckor, grön bröstpanel, o ett plastfurugolv. Nu har vi svarta luckor nere o vita uppe, ett grått granitgolv (laminat)  o grå bröstpanel o investerat i nya kapitalvaror... i rostfritt ;) ska hämta den nya diskmaskinen i morgon :)

Just nu är det hallen som får sig ett skönhetslyft med sandfärgade väggar o ett körsbärsfärgat golv till det röda assesoarer :) hoppas det blir bra ....


Har bakat en Bamse  tårta o har 2  andra på beställning :)  Har oxå fått förfrågan om en bröllop/doptårta, hoppas hoppas :)

Ha en underbar helg nu alla o vi hoppas på riktigt härlig vårväder :) Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar