torsdag 27 oktober 2011

Metalltejp i långa banor

Har helt snöat in på metalltejp för tillfället :) Har ju beställt en ny soffa i svart o eftersom jag är ett färg freak så måste ju mina blomkrukor matcha den :) Ja ja jag vet jag är lite tokig ...;) Så vad göra när pengarna inte räcker till för att köpa nytt ?? Jo jag tog helt sonika mina gamla bruna krukor o tejpade metall på dem, limmade fast ord på några o  dekoratiner på några, sen målade jag lite rött o täckte sen över med svart acrylfärg ... voila nya krukor !!! I rena farten blev 3 ljuslyktor o 2 gamla mässing ljustakar med moderniserade :)

Nya soffan som väntar på att flytta hem till mig ..

De gamla krukorna

Efter lite tejp o färg ;)

Ljusstakar o lyktor m.m.
 På lördag flyttar dotter o barnbarn till hus o samtidigt flyttar hon ihop med pojkvännen, är såå glad för deras skull, vet ju hur länge hon längtat till att få bo i hus:) Hon har ju hela livet bott i lägenhet så det blir en stor förvandling för henne, i dubbel bemärkelse då hon samtidigt flyttar ihop med sin kärlek. Önskar dem stor lycka till i det nya egna hemmet. Passade på att göra en tavla i metall till min älskade dotterson, han har fått välja färg själv till sitt nya rum o det blev som väntat svart o grått. Och vad passar då bättre än en liten tavla i metalltejp o med dödskallar m.m i svart o silver :)
Ricky´s tavla


 Ni ser att jag iaf försöker att uppdatera lite nu för tiden :) hoppas bara det håller i sig ....

Ha en härlig fredag nu alla Ni därute !!

Kramiz

6 kommentarer:

  1. Tack Ronja ;) Det är en tavla till hans nya rum :)

    SvaraRadera
  2. WOW vad snyggt du har gjort jag gillar massor:) Hat inte testat detta med metatejp en men när jag ser dina alster så är det ett måste att testa på:)

    Så snällt av dig och hälsa på hos mig och lämna så trevliga rader hos mig det uppskattas mycket:)

    Önskar dig en underbar måndag och vecka som kommer, ha det bäst :) Var rädd om dig !

    Massor med kramar från Lilla Pyssel Inger:)

    SvaraRadera
  3. Hej på dig igen Annki:)
    Bara trevligt att hälsa på hos dig och tack själv för dina trevliga rader hos mig:) Blir så GLAD så:)

    Ett mycket bra tips är att köpa "Ljusbilder" hos Pysseltagen. Dessa bilder är vackra Vintage jul och barn motiv. Man lägger dessa bilder i vatten tar av skydds papperet och sen så torkar det själv på ljus eller andra hala ytor som blomkrukor skålar o.s.v
    Man bränner således inte ljuset och det är nästan omöjligt att misslyckas:)
    Ville bara tipsa dig:)

    Trevlig måndagskväll och kramis från Lilla Pyssel Inger:)


    Tack rara Inger för dina rader i min blogg :) Underbart vackra ljus du gjort :) försökte mig på det förra året men de blev ju inte sååå fina som dina :)
    Ta det lugn o sköt om dig !!!

    Kram Annki

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅ förlåt nu kom jo din text med på mitt inlägg hos dig SORRY !!!!

    SvaraRadera
  5. Jag skriver på laserskrivare med aqurell papper 250gr.Härliga krukor :O)

    SvaraRadera